Κυριακή , Ιούνιος 25 2017
Αρχική / Οικονομία & Ανάπτυξη / Αιφνιδιαστική και χωρίς διάλογο παρέμβαση Φίλη στον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Ξένων Γλωσσών

Αιφνιδιαστική και χωρίς διάλογο παρέμβαση Φίλη στον τρόπο λειτουργίας των Κέντρων Ξένων Γλωσσών

Αντίδραση  συνδικαλιστών και απλών ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών

 

Τροπολογία στην οποία περιλαμβάνεται διάταξη που ρυθμίζει θέματα των Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών κατέθεσε στο νομοσχέδιο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση, τονίζει το υπουργείο, εξασφαλίζονται συνθήκες διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας, καθώς και νομιμότητας στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

Συγκεκριμένα:

  • Προβλέπεται η κατάθεση του ωρολογίου προγράμματος, του αριθμού μαθητών και διδασκόντων/καθηγητών των φροντιστηρίων και των κέντρων Ξένων Γλωσσών και των συμβάσεων εργασίας στις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ..
  • Προβλέπεται η καταβολή προσαυξημένων αποδοχών σε περίπτωση απασχόλησης των διδασκόντων/καθηγητών κατά τις Κυριακές και τις αργίες, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Καθορίζεται το πλήρες ωράριο απασχόλησης των διδασκόντων – καθηγητών και η απονομή ενσήμων βάσει του ωραρίου αυτού.

Δεν είναι η μοναδική διάταξη που περιλαμβάνεται στην τροπολογία καθώς σε αυτή έχει ενταχθεί ρύθμιση με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα ασφάλισης των παρεχόντων έργο σε Δράσεις Δια Βίου Μάθησης που υλοποιούνται από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τον ΕΟΠΠΕΠ στο Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.

Επίσης, άλλη διάταξη έχει ως σκοπό τη διευθέτηση θεμάτων, που έχουν ανακύψει από επιτόπιους ελέγχους που διενεργούνται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα:

  • Δίνεται η δυνατότητα στις ανωτέρω σχολικές μονάδες να υποβάλουν σε σύντομο χρονικό διάστημα αιτήματα για τυχόν ελλείψεις ή μεταβολές στις κτιριολογικές προϋποθέσεις, που αφορούν στην άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τους.

Με τον τόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα άμεσης και οριστικής τακτοποίησης αυτών, τηρώντας τους κανόνες περί αδειοδότησης και λειτουργίας των σχολείων, όπως αυτοί προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.

 

Ο Νίκος Φίλης

Για τη διάταξη των φροντιστηρίων ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης δήλωσε στη Βουλή:

Δεύτερη κατηγορία θεμάτων που αφορούν ευρύτερα όχι τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αλλά την ιδιωτική εκπαίδευση, είναι η κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια.

Εκεί όπως γνωρίζετε εργάζονται ίσως και 50.000, κυρίως νέας ηλικίας, εκπαιδευτικοί, χωρίς ουσιαστικά δικαιώματα σε πάρα πολλές περιπτώσεις, δεν γενικεύω , αυτή είναι η γενική εικόνα όμως, χωρίς να υπάρχει κατοχύρωση ασφαλιστική, χωρίς να υπάρχει στοιχειώδη, επαναλαμβάνω, εργασιακή νομιμότητα.

Ξέρετε πόσο είναι η ωριαία αποζημίωση ενός εργαζόμενου στα φροντιστήρια, μεικτά; Αν θυμάμαι καλά, 4,6 ευρώ. Επαναλαμβάνω, αυτό είναι το μεικτό. Πιστεύετε, ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να λειτουργήσει με ουσιαστικό τρόπο η εκπαίδευση; Και εμείς μιλάμε για την ανάγκη κατοχύρωσης 25 ημερομισθίων το μήνα, όταν δουλεύουν 21 ώρες τουλάχιστον, στα φροντιστήρια, οι άνθρωποι, προκειμένου να έχουν ασφαλιστική κάλυψη. Άλλη μια ρύθμιση που θυμίζει πράγματι «μποσελβικισμό», αλλά στις ημέρες δυστυχώς, της πλήρους ασυδοσίας και της διάλυσης, της αγοραίας αντιμετώπισης των πάντων, όλα αυτά πράγματι, θυμίζουν μια παλιά ιστορία.

Αντιδράσεις φροντιστηρίων

Εν τω μεταξύ τις απόψεις τους επί της τροπολογία για τα Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά στη Βουλή, κατέθεσαν σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρόεδρος της ΠΟΙΚΞΓ Γιάννης Μιχαηλίδης και ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ  Γιάννης Βαφειαδάκης:

mixahlidhs

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ(Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών (Π.Ο.Ι.Κ.Ξ.Γ. ): Κύριε Πρόεδρε, θα πρέπει να πω και εγώ ότι είναι η πρώτη φορά που προσκλήθηκα. Τα έγγραφα στο Υπουργείο, τόσο διαμαρτυρίας, τόσο καταγγελιών όσο και εποικοδομητικών προτάσεων είμαι βέβαιος ότι είναι ένα βουναλάκι και στα περισσότερα δεν έχουμε πάρει ποτέ απάντηση. Δεν θα ήθελα να ξεκινήσω έτσι, αλλά η συζήτηση έχει επεκταθεί επί παντός επιστητού όσον αφορά στα θέματα της παιδείας.

Πολύ γρήγορα, όμως, επειδή εκτιμώ και προσπάθειες άλλων ανθρώπων θα ήθελα να πω στην αγαπητή κυρία από τη Γερμανία ότι κατάγομαι από την Αίγυπτο, εκεί γεννήθηκα, στην Αλεξάνδρεια. Το σχολείο μας ήταν θαυμάσιο, το Ελληνικό Αβερώφειο Γυμνάσιο, δωρεά του Αβέρωφ, όπου κάναμε και τα δύο προγράμματα και του ελληνικού Υπουργείου Παιδείας και του αιγυπτιακού Υπουργείου Παιδείας.  Εάν δεν το κάναμε να ήταν πλήρες το πρόγραμμα του ελληνικού σχολείου δεν θα ήμουν αυτό  που είμαι τώρα και για το οποίο νιώθω περήφανος. Μαθαίναμε και τέσσερις γλώσσες ταυτόχρονα.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία, αλλά επιμένω ότι  πρέπει η μόρφωση και η αγωγή που θα δώσετε στα παιδιά όσον αφορά στο ελληνικό κομμάτι να είναι πλήρης, όχι απλά για να μπορούν να καταλάβουν τον Έλληνα όταν έρθουν σαν τουρίστες.

Πιστεύω ακράδαντα, είμαι Ευρωπαίος πολίτης, αλλά είμαι υπερήφανος που είμαι και Έλληνας πατριώτης. Αυτή είναι η τοποθέτησή μου και εύχομαι το Υπουργείο πραγματικά να συμβάλλει και να βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους να μπορέσουν να ολοκληρώσουν αυτό το πολύ αξιοσέβαστο όνειρό τους και επιδίωξη.

Είπα ότι θίχτηκαν πάρα πολλά θέματα. Ένα πράγμα στο οποίο θέλω να εκφράσω μια πικρία είναι ότι έχω προθυμοποιηθεί – βέβαια πρόσφατα μας δέχτηκε ο Υπουργός και ελπίζω να τηρηθούν κάποια πράγματα που κατ’ αρχήν συμφωνήσαμε να συμμετάσχουμε σε μια επιτροπή – λυπούμαι που το λέω, διότι ενώ μπορούμε πραγματικά να προσφέρουμε στα πολύ σοβαρά θέματα που υπάρχουν στην παιδεία και στην εκπαίδευση και ειδικότερα της ξενόγλωσσης, βλέπω ότι έχει μετατεθεί το θέμα αυτή τη στιγμή.

Ισχυρίστηκε και ο αγαπητός μου ο κ. Κουρουτός ότι πάσχει για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η πιστοποίηση, πάσχει και για τον τρόπο που γίνεται η εκπαίδευση, όμως το βασικό θέμα είναι να μπορέσουν να διασφαλιστούν υπέρ του δέοντος, διότι είμαστε ιδιωτικές επιχειρήσεις και μάλιστα μη τυπικής εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι. Έχουμε παραμερίσει τα θέματα της εκπαίδευσης. Επειδή λέχθηκαν, σας λέω και καταγγέλλω, ελπίζω να με ακούν και όλοι οι βουλευτές,  γιατί έχω κοινοποιήσει τις καταγγελίες σε όλες τις επιτροπές παιδείας των κομμάτων και τους τοπικούς βουλευτές σε όλη την Ελλάδα, η πιστοποίηση των ξένων γλωσσών είναι τελείως διαβλητή με απόλυτη ευθύνη της ελληνικής πολιτείας.

Ολιγωρία, αδιαφορία και διαπλοκή και όταν λέω διαπλοκή, είμαι απόλυτα βέβαιος για αυτό που λέω και αναλαμβάνω τις ευθύνες. Έχουν δοθεί πιστοποιητικά και επάρκειες, ενώ έχουμε αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που λένε ότι είναι παράνομες, δηλαδή είναι παράνομος ο τρόπος χορήγησής τους και δεν «ίδρωσε αυτί». Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Όλοι οι φορείς από το εξωτερικό –προς ενημέρωση του κ. Κουρουτού- δηλώνουν απερίφραστα -όσοι δηλαδή έρχονται και πουλούν, γιατί πωλήσεις κάνουν, εδώ, οι άνθρωποι και δεν τους κακίζω και έχουν βρει και τους ενδιάμεσους πλασιέ- ότι για εξετάσεις που γίνονται στην Ελλάδα δεν φέρουν καμιά ευθύνη και δεν εγγυώνται για την ποιότητά τους. Η Ελληνική πολιτεία, παρότι της το έχουν πει κατ’ επανάληψη, αρνείται να κάνει αυτόν τον στοιχειώδη έλεγχο. Έχουμε καταγγείλει κατ’ επανάληψη ότι υπάρχει τεράστια φοροδιαφυγή και παίρνουν μίζες οι ιδιοκτήτες των Κέντρων Ξένων Γλωσσών –«μαύρα» χρήματα- και δεν έχει «ιδρώσει αυτί». Ούτε το ΣΔΟΕ επείγεται, ούτε κανένας.

Στο Υπουργείο Εσωτερικών, έχουμε καταγγείλει κατ’ επανάληψη ότι τα πιστοποιητικά, τα οποία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της αξιοπιστίας, χρησιμοποιούνται και το είπα, μάλιστα, επί λέξει και στον Υπουργό Παιδείας όταν συναντηθήκαμε, ότι χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι έσπευσαν να αγοράσουν αυτά τα πιστοποιητικά προκειμένου να πληρούν τα κριτήρια, για να μπορέσουν να παραμείνουν στις θέσεις τους και ενώ έχει καταγγελθεί, πάλι «δεν έχει ιδρώσει αυτί». Εμείς, όμως, είμαστε «τα κάτεργα», εμείς είμαστε «οι γαλέρες», εμείς φταίμε, εμείς που τα έχουμε καταγγείλει και δεν μας άκουσε κανείς.

Επειδή μίλησαν από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.), για ποιο έλεγχο μιλά τόσο ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. όσο και το Υπουργείο Παιδείας; Πρόσφατα έκανε και δήλωση ο Υπουργός, ότι για αποκατάσταση της νομιμότητας υπάρχει νόμος, ελέγχει ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., το καταγγέλλει μετά στο ΣΔΟΕ, το καταγγέλλει στον Εισαγγελέα, το καταγγέλλει στο Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα. Όλο αυτό ξεκίνησε, όταν εγώ τους έστειλα έγγραφο δικό τους, στο Υπουργείο, που λέει ότι «δυστυχώς λόγω κενού του νόμου δεν μπορούμε να κλείσουμε τα παρανόμως υπάρχοντα». Είχα θέσει το ερώτημα «πείτε μου, του χρόνου, δεν θα αφήσω κανένα Κέντρο Γλωσσών να ανανεώσει την άδειά του, να υποβάλει τα χαρτιά, εφόσον το Κράτος μου λέει ότι μπορώ να λειτουργώ παράνομα και ασύδοτα, χωρίς να με σταματήσει κανένας». Αυτή είναι μια πραγματικότητα, επειδή μιλάμε για ισονομία, ισότητα, μια εξυγίανση της κατάστασης. Όσον αφορά στο θέμα των εργαζομένων στα φροντιστήριά μας, η ΟΙΕΛΕ κάνει τη δουλειά της. Θυμίζω, όμως, ότι θέλει να κερδίσει ορισμένα πράγματα. Όταν μπαίνει και το θέμα του ΦΠΑ και μάλιστα δημόσια, στο κανάλι της Κρατικής Τηλεόρασης, όταν ρωτήθηκε ο εκπρόσωπος της ΟΙΕΛΕ την άποψή του για τον ΦΠΑ είπε «να βγει από τα ιδιωτικά σχολεία, διότι εκεί εργάζεστε», αλλά ταυτόχρονα είπε «εμείς τα έχουμε με τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών». Γιατί με τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών; Αναρωτιέμαι, έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά ακόμα και στους συνδικαλιστικούς μας αγώνες;

Ταυτόχρονα, εμείς δεν μπορεί να ελεγχόμαστε, όσον αφορά την ύλη μας. Δεν είμαστε τυπική εκπαίδευση. Πέρα από το νομικό θέμα, το θεσμικό, δεν μπορούμε να ελεγχόμαστε, αλλά υπάρχει και ουσιαστικό. Είναι στην απόλυτη διακριτική μας ευχέρεια, διαφορετικά να αλλάξει τη νομοθεσία το Υπουργείο, να μπορέσουμε να βάλουμε όσες ώρες θέλουμε, λιγότερες ή περισσότερες, να διαλέξουμε άλλη μεθοδολογική προσέγγιση, γιατί και παγκόσμια οι γλωσσολόγοι διαφωνούν για τον τρόπο που πρέπει να γίνεται η διδασκαλία και πρέπει να έχουμε μια ελευθερία κινήσεων.

Όσον αφορά τις αμοιβές, επειδή δεν ανήκω στους ανθρώπους που έχουν γαλέρες και έχουν σκλάβους και τα δύο μου παιδιά έχουν εργασθεί με ωράρια περιορισμένης εργασίας. Αναγκάζομαι εγώ και αναγκάστηκα και επί χρόνια να «τσοντάρω» το εισόδημά τους και η γυναίκα μου όταν θα μείνει χήρα, με το νόμο που έγινε και δεν θα είναι στα 55, γιατί είναι μικρότερή μου και ενώ εγώ πληρώνω πενήντα χρόνια, γιατί είμαι 70 και καλά κάνω. Το απόγευμα κάνω ανάλυση και εξέταση και πιθανότατα να πάω για διαχωρισμό αορτής, για επέμβαση που στην Ελλάδα έχει 40% πιθανότητες θανάτου επί τόπου. Αυτό είναι το σύστημα το οποίο πληρώνω,

εγώ ο ιδιοκτήτης της «γαλέρας» και η γυναίκα μου, όταν πεθάνω, θα είναι χήρα και άπορη

Αυτή είναι η πραγματικότητα και σε αυτή ζούμε και έχω πει -δεν λέω ότι το κάνετε εν τη πρόθεση- σας παρακαλώ, μη με κάνετε να νιώθω εγώ, που τα παιδιά μου υποφέρουν με ωράρια περιορισμένης εργασίας, ενώ 21 ζητάνε κάποιοι άλλοι, εμένα εργαζόντουσαν 12 ώρες. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Κάντε νόμο και γι’ αυτά, κύριε Υπουργέ και όχι διακριτική μεταχείριση. Μακάρι να μπορούσαμε σε όλους. Δεν είναι η πραγματικότητα, όμως, η ελληνική.

Έχω όλη την πρόθεση και είμαστε από τους φορείς που έχουν καταγγείλει κατ’ επανάληψη τις παρανομίες και τις παθογένειες της εκπαίδευσης, να προσφέρω. Πιστεύω ότι πρέπει να αποσυρθεί το κομμάτι που λέει για αργίες και για να πάμε να δηλώνουμε στο Υπουργείο Παιδείας τις όποιες ώρες αλλαγών. Υπάρχει νομοθεσία για τις αργίες. Εγγράφως σας ζήτησα να μου πείτε τις αργίες που ορίζετε, τις ονομάζετε υποχρεωτικές ή προαιρετικές; Πού βρίσκονται αυτές οι αργίες; Είναι κατ’ έθιμον; Είναι αναγκαστικές; Είναι κατ’ εξαίρεση; Η νομοθεσία είναι σαφέστατη. Θα αγνοήσετε πλήρως την εργατική νομοθεσία; Εγώ δεν ξέρω άλλη. Η λέξη «αργίες» από μόνη της μέσα στο νομό είναι παγιδευτική και παραπλανητική. Πρέπει να προσδιοριστεί τι θα είναι αυτό. Μέχρι να προσδιοριστεί, παρακαλώ βγάλτε το και να το συζητήσουμε.

Και ταυτόχρονα, δεν μπορεί να δηλώνω σε δύο υπηρεσίες, εκ των οποίων μία είναι υπεύθυνη να με ελέγξει όσον αφορά το ασφαλιστικό θέμα και το εργασιακό, το Υπουργείο Εργασίας. Το Υπουργείο Παιδείας θα βάλει και νόμο να υπάρχουν διοικητικές κυρώσεις, όταν υπάρχουν παραβάσεις σε εργασιακά θέματα; Αυτό είναι επικάλυψη και υφαρπαγή αρμοδιοτήτων από άλλο υπουργείο.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΦΕΙΑΔΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος Ο.Ε.Φ.Ε.):
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές, αγαπητοί συνάδελφοι εκπρόσωποι των Φορέων, θα ήθελα να ξεκινήσω αιφνιδιαστικά χθες το βράδυ στις διακοπές μου ενημερώθηκα, με το ότι εντελώς ότι μπήκε ένα ζήτημα που αφορά τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών.

Αυτό είναι κάτι πρωτοφανές και μάλιστα έρχεται σε μια στιγμή που έχουμε ζητήσει κατ’ επανάληψη ακρόαση από το Υπουργείο Παιδείας γραπτά ή προφορικά, όποτε είχα την τύχη να συναντήσω σε εξωτερικούς χώρους τον Υπουργό και δεν μας έχει δεχτεί.

Άρα, λοιπόν, ξεκινώ με αυτό, γιατί θέλω να δείξω τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε έναν κλάδο σκληρά εργαζομένων,

γιατί οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών δεν είναι ούτε εκπρόσωποι μεγάλων εκπαιδευτηρίων ούτε ο ΣΕΒ, αλλά είναι σκληρά αυτοαπασχολούμενοι, οι οποίοι με πολύ μεγάλη δυσκολία τα φέρνουν βόλτα.

Θέλω, λοιπόν, να πω, ότι το άρθρο που βλέπετε είναι προϊόν μονομερούς επεξεργασίας από το Υπουργείο, γιατί δεν είχε τη δυνατότητα να ακούσει τις δικές μας απόψεις.

Νομίζω, ότι θα ήταν πολύ καλύτερο, εάν είχαν ακουστεί και οι δικές μας απόψεις και ελπίζω, ότι στο μέλλον δεν θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία, γιατί ακούω, ότι έρχονται και άλλες ρυθμίσεις που αφορούν τη δουλειά μας.

Επί της ουσίας, όμως, θα ήθελα να ξεκινήσω με το τι αφορά το άρθρο σχετικά με τα ιδιωτικά φροντιστήρια.

Το πρώτο είναι, ότι με την παράγραφο 1, ο έλεγχος των φροντιστηρίων ως προς τα προγράμματα, τα τμήματα και τους εργαζόμενους επιστρέφει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Θα πρέπει, δηλαδή, ένα φροντιστήριο να καταθέτει το πρόγραμμα σπουδών, τον αριθμό των μαθητών κ.λπ. στην οικεία δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αυτό είναι κάτι που με πάρα πολύ δύσκολο να γίνει, διότι τα προγράμματα σπουδών των φροντιστηρίων δεν είναι τυπική εκπαίδευση, αλλά είναι μη τυπική εκπαίδευση.

Τα προγράμματα καταρτίζονται σύμφωνα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν οι μαθητές, τις οποίες ζητούν πολλές φορές. Π.χ. έρχεται ένα παιδί  μέσα στη μέση της χρονιάς και λέει « έχω εκεί μια δυσκολία και θέλω να μου κάνετε μια έξτρα παρέμβαση» και αυτό είναι κάτι που μας δημιουργεί μια πάρα πολύ μεγάλη γραφειοκρατία, που έχει και οικονομικό και διοικητικό κόστος, όπως καταλαβαίνετε.

Αυτό θεωρώ, ότι πρέπει να αλλάξει, γιατί σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μπερδεύονται το Υπουργείο Παιδείας με το Υπουργείο που αφορά τα δικαιώματα των εργαζομένων καθηγητών στα φροντιστήρια.

Δεν έχουμε καμία δυσκολία να δεχτούμε τον οποιοδήποτε έλεγχο που αφορά είτε τα τυπικά προσόντα των διδασκόντων είτε εάν ασφαλίζονται κανονικά ή όχι.

Αυτό είναι στην απόλυτη ευχέρεια της πολιτείας και να το κάνει.

Εκείνο, όμως, το οποίο μας ενοχλεί είναι, ότι αφού τα έχει αυτά τα στοιχεία και αφού από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ φαίνεται ποιος εργάζεται, που εργάζεται και ποιες ώρες εργάζεται, για ποιο λόγο πρέπει ξανά να τα κάνουμε και κάθε φορά που αλλάζουμε το πρόγραμμα σπουδών, θα πρέπει να το υποβάλουμε στην οικεία δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

Κύριε Υπουργέ, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το δείτε, να το μελετήσετε και εκτιμώ, ότι θα πρέπει να το διορθώσετε.

Ειδικά, στην έναρξη των προγραμμάτων ή στις περιόδους των εξετάσεων ή στις  περιόδους που κάνουμε επαναλήψεις αλλάζουν διαρκώς τα προγράμματα και έχουμε τη δυνατότητα να τα δηλώνουμε ηλεκτρονικά στο ΕΡΓΑΝΗ.

Ξαναλέω, ότι είμαστε φανατικά υπέρ της νομιμότητας.

Ένα δεύτερο σημείο  που θα ήθελα να σταθώ, είναι το σημείο όπου αναφέρεται ότι «οι 21 ώρες απασχόλησης δίνουν πλήρη ασφάλιση και 25 ένσημα στους εργαζόμενους στα φροντιστήρια και μάλιστα, χωρίς αυτό υποχρεωτικά να κατανέμεται σε πέντε ημέρες την εβδομάδα», μπορεί σε δύο ή τρεις μέρες την εβδομάδα, εάν κάποιος κάνει 21 ώρες να παίρνει 25 ένσημα το μήνα. Πρώτα απ’ όλα, θα διατυπώσω την ευχή, να μπορούσαμε και εμείς με 21 ώρες δικού μας μαθήματος, να πληρώνουμε και τις δικές με ασφαλιστικές εισφορές θα ήμασταν ιδιαίτερα ευτυχείς, γιατί δυστυχώς, στη μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτηρίων μας δεν είναι δυνατόν, δουλεύουμε 40 και 50 και 60 ώρες την εβδομάδα, και αν θα δείτε τα στοιχεία από τον ΟΑΕΕ, θα δείτε ότι είναι αποκαρδιωτικά. Όχι γιατί οι άνθρωποι ξαφνικά αποφάσισαν να μην πληρώνουν, αλλά γιατί δεν μπορούν να πληρώνουν.

Θα ήθελα να σημειώσω εδώ, ότι η ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα είναι προϋπόθεση για την συνέχιση της λειτουργίας των φροντιστηρίων, ζητείται από τον ΕΟΠΕΠ και στην αρχική αδειοδότηση αλλά και κάθε δύο χρόνια όταν πρέπει να ανανεώνουμε την άδειά μας. Άρα, λοιπόν, οι 21 ώρες δεν μπορώ να καταλάβω, καταρχάς πώς προκύπτει το νούμερο αυτό, δηλαδή το νούμερο 21, τη στιγμή που στο Δημόσιο Σχολείο είναι 23 οι ώρες. Αλλά,

θα ήθελα να πω ότι οι 23 ώρες που είναι στο Δημόσιο Σχολείο, δεν είναι μόνο αυτές. Ένας εκπαιδευτικός του δημόσιου έχει και διοικητικά καθήκοντα, έχει και υποχρεωτική παρουσία στο σχολείο, έχει και ένα σωρό καθήκοντα τα οποία δεν έχει ο καθηγητής του φροντιστηρίου. Ο καθηγητής του φροντιστηρίου έρχεται στην ώρα του, αποχωρεί αμέσως μετά το μάθημά του και είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες με τις οποίες παραδίδει το μάθημα, πολύ μικρότερος αριθμός των μαθητών, άρα πολύ μικρότερη και η επιβάρυνση του στο σπίτι.

Δηλαδή, δεν είναι το ίδιο να διορθώνεις 25 γραπτά ή να διορθώνεις 5 που είναι κατά μέσο όρο τα γραπτά ενός τμήματος μιας φροντιστηριακής τάξης και επομένως, θα έλεγα ότι δεν μπορώ με κανέναν τρόπο να καταλάβω γιατί είναι δυσμενέστερη αυτή η ρύθμιση ακόμα και από τους καθηγητές του δημόσιου σχολείου. Ξαναλέω, δεν έχει καμία σχέση, μια δουλειά με την άλλη. Άρα, λοιπόν, θεωρώ ότι και αυτό το σημείο χρήζει αλλαγής, και χρήζει μιας διαφορετικής αντιμετώπισης, που αν είχαμε την ευκαιρία να το αναπτύξουμε και περισσότερο ή κατ’ ιδίαν, κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι θα καταφέρει μια διαφορετική ρύθμιση.

Στο σημείο αυτό, όμως, θα ήθελα να πω και κάτι άλλο, το οποίο εμάς μας βασανίζει πάρα πολύ. Ότι ενώ γίνεται πάρα πολύ δύσκολο να λειτουργήσεις ένα φροντιστήριο, είναι πάρα πολύ εύκολο να λειτουργήσεις και να υπάρχεις «μαύρος» στην εκπαιδευτική παραοικονομία του χώρου. Δηλαδή, είναι πολύ εύκολο να «κλείνεις» το φροντιστήριο σου για να περνάς να κάνεις τα μαθήματα, όπως έχουν πει τα πιο επίσημα χείλη κυβερνητικά, είτε γιατί κάποιοι φοιτητές παίρνουν ένα χαρτζιλίκι, είτε γιατί κάποιοι κακοπληρωμένοι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως έχει ειπωθεί χαρακτηριστικά, μπορούν να συμπληρώνουν το εισόδημά τους. Δηλαδή, ενώ διώκουμε τη νόμιμη φροντιστήρια και η εκπαίδευση, που αποδίδει φόρους, ασφαλιστικές εισφορές, που είναι ελεγχόμενη, που αδειοδοτείται από το Υπουργείο Παιδείας, που προσφέρει εργασία, που προσφέρει μια νόμιμη εργασία με ασφαλιστικές εισφορές, επαναλαμβάνω, από την άλλη μεριά, στον αντίποδα, δεν κάνουμε τίποτα να ελέγξουμε την εκπαιδευτική παραοικονομία του χώρου.

Εδώ είναι και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΕΟΠΕΠ, ελπίζω να του μεταφερθεί, ότι ενώ αν ένα φροντιστήριο παρανομεί και λειτουργεί παράνομα αφαιρείται για δέκα χρόνια η δυνατότητα να λειτουργεί, γιατί αυτό προβλέπει ο νόμος, ένα οικοδιδασκαλείο το οποίο λειτουργεί με νόμους του ‘40 ή ακόμα περισσότερο ένας που λειτουργεί ένα χώρο «μαύρο» χωρίς καμία άδεια από πουθενά, δεν υπάρχει καμία κύρωση. Μας ενοχλεί, και μας θλίβει βαθύτατα, γιατί είναι ένας αθέμιτος ανταγωνισμός. Από τη μια μεριά οι υπέρογκες φορολογικές ασφαλιστικές και άλλες επιβαρύνσεις μιας νόμιμης εκπαιδευτικής επιχείρησης και την άλλη μεριά, η εκπαιδευτική παραοικονομία του «μαύρου» την οποία μάλιστα, «χαϊδεύουν τα αυτιά» με δηλώσεις, ούτε καν μια δημόσια τοποθέτηση η οποία να λέει ότι «το καταδικάζουμε αυτό το φαινόμενο».
Κι όχι μόνο δεν το καταδικάζουμε, αλλά το δικαιολογούμε, λέγοντας ότι «συμπληρώνουν το εισόδημά τους κάποιοι κακοπληρωμένοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί ή κάποια φοιτητές». Έχει ειπωθεί στην Έκθεση της Θεσσαλονίκης, αν ανατρέξετε θα σας το δώσουν, ή σε τηλεοπτική εκπομπή όπου σας ρώτησα σχετικά, είπατε ότι «κάποιοι φοιτητές μπορούν να συμπληρώνουν το εισόδημά τους».

Όχι δεν είναι έτσι. Το «μαύρο» πρέπει να καταδικάζεται από παντού, είτε προέρχεται από τους δημόσιους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, είτε από ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς λειτουργούς, είτε από καθηγητές που εργάζονται σε φροντιστήρια, είτε από αδιόριστους, είτε οποιονδήποτε.

Θα ήθελα, να πω, επίσης, ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα χώρο, όπου πηγαίνουν τα παιδιά των προνομιούχων. Ίσα-ίσα πηγαίνουν τα παιδιά των λαϊκών τάξεων. Το φροντιστήριο δίνει τη δυνατότητα στα φτωχά παιδιά, να αντιμετωπίσουν τις εξετάσεις με ίδιους όρους και με ίδιες πιθανότητες επιτυχίας, που έχουν και οι πλουσιότεροι συμμαθητές τους, οι οποίοι πηγαίνουν στα καλά σχολεία και οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα, να κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα. Είναι λοιπόν ένας χώρος, όπου, είδατε πέρυσι με το Φ.Π.Α ,που μπήκε στην ιδιωτική εκπαίδευση, τι αντιδράσεις προκάλεσε από τα κοινωνικά στρώματα, τα οποία θέλετε τώρα να εκπροσωπήσετε.

Άρα, λοιπόν, θεωρώ, ότι το φροντιστήριο είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο παγκόσμιο, σε όλο τον κόσμο, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης υπάρχουν φροντιστήρια και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση ούτε να διώκεται, αλλά θα πρέπει να ενισχύεται και θα πρέπει να  βρούμε και ένα τρόπο να μπορέσουν και παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να το πληρώσουν, να παρακολουθήσουν και αυτά, έτσι ώστε να μην εγκαταλείψουν το σχολείο και να δώσουν εξετάσεις με τις ίδιες πιθανότητες με πλουσιότερους μαθητές τους.

Σε αυτό το σημείο, θέλω να σας πω, ότι η Ομοσπονδία μας δίνει για δεύτερη χρονιά 5000 υποτροφίες το χρόνο δωρεάν,  εντελώς δωρεάν και εντελώς διακριτικά σε παιδιά, που δεν έχουν τη δυνατότητα. Κάνουμε ό,τι μπορούμε.

Αλλά, σας παρακαλούμε πάρα πολύ. Μη νομοθετείτε για τη δουλειά μας, για εμάς, χωρίς εμάς. Δεν υπάρχει λόγος, να υπάρχει μονομερής πληροφόρηση. Αισθανόμαστε, -άκουσα τον κ. Κουρουτό, προηγουμένως, που είπε, ότι έμαθε για τον προηγούμενο νόμο Αρβανιτόπουλου από τις εφημερίδες. Κάπως έτσι το μαθαίνουμε και εμείς, όταν χθες ώρα 9 στις διακοπές μας μαθαίνουμε, ότι σήμερα στις 10, θα πρέπει να είμαστε στη Μορφωτικών Υποθέσεων, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος και βλέποντας ένα που έχει εκπρόθεσμα. Θα θέλαμε στο μέλλον, τουλάχιστον, να μη συμβεί ξανά αυτό.
 

Δείτε επίσης

Για δάνεια από την ΑΤΕ Εξώδικα σε στάβλους, στάνες και κοτέτσια

Από χωριό σε χωριό και από στάνη σε στάνη γυρίζουν δικαστικοί επιμελητές και μοιράζουν εξώδικα …

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο