Τετάρτη , Ιούλιος 26 2017
Αρχική / Πολιτισμός / Το αποκρουστικό γκράφιτι που καταστρέφει ότι καλό έχουμε στον πολιτισμό

Το αποκρουστικό γκράφιτι που καταστρέφει ότι καλό έχουμε στον πολιτισμό

Το tagging είναι η πιο συνηθισμένη και βασική μορφή γκραφίτι και αποτελεί, στην ουσία, την υπογραφή του καλλιτέχνη.

Μπορεί να κρύβει ένα κρυφό μήνυμα ή να σχηματίζεται, απλά, από τα αρχικά της ομάδας «γκραφιτάδων» ή του ίδιου του street artist, μπορεί να συνοδεύει ένα μεγάλο γκραφίτι, σαν ταυτότητα του έργου, ή να έχει αποτυπωθεί στα γρήγορα πάνω σε ένα τοίχο για να δείξει πως ο καλλιτέχνης ήταν εκεί ή μπορεί και να χρησιμοποιηθεί για να ξεκινήσει έναν «πόλεμο» ανάμεσα σε γκραφιτάδες, αν αποτυπωθεί πάνω από το tag κάποιου άλλου street artist.

Κοινώς, μπορεί στα μάτια πολύ κόσμου ένα tag να μοιάζει με μια μεγάλη ή μικρή μουτζούρα, χωρίς ιδιαίτερο νόημα ή σκοπό, στην πραγματικότητα όμως το tagging είναι άρρητα συνδεδεμένο με την τέχνη του γκραφίτι και τόσο οι μορφές με τις οποίες εμφανίζεται όσο και τα μηνύματα που κουβαλά, είναι πολλά.

Με κάθε σεβασμό, όμως, σε όλα τα παραπάνω και φυσικά σε όσους ασχολούνται με την τέχνη του γκραφίτι, μήπως έχουμε χάσει λίγο την μπάλα με το tagging;

 

Πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησαν στα κοινωνικά δίκτυα οι παρακάτω φωτογραφίες, οι οποίες απεικονίζουν το Μνημείο του Λυσικράτους (γνωστό και ως Φανάρι του Διογένη) στην οδό Τριπόδων στην Πλάκα, με ένα μεγάλο σύνθημα γραμμένο με πράσινο σπρέι πάνω του, συνοδευόμενο από το γνωστό σε όλους tag των Αναρχικών.

Το σύνθημα λέει «Τα ελληνικά σας μνημεία είναι στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών». Θα μου πεις, είναι αυτό χαρακτηριστικό δείγμα tagging; Όχι, είναι χαρακτηριστικό δείγμα βανδαλισμού όμως που αποτελεί μια καλή αφορμή για να πούμε δυο λόγια σχετικά με την ειδικότερη εικόνα βανδαλισμού που δημιουργεί η ασύστολη και εντελώς ανεύθυνη χρήση του tagging σε πολιτιστικά μνημεία της πόλης (και της χώρας) μας.

Αν μη τι άλλο, η Αθήνα είναι γεμάτη με κτίρια-εκτρώματα και εγκαταλειμμένα κτίσματα τα οποία μπορούν να γίνουν πρώτης τάξης καμβάς για το όποιο έργο και μήνυμά σου (καλό θα ήταν βέβαια να μη γράφουμε το μακρύ μας και το κοντό μας ούτε πάνω σε αυτά, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία). Γιατί πρέπει να πας σε ένα από τα μετρημένα-στα-δάχτυλα μνημεία που μας έχουν απομείνει, είτε αυτό είναι ένα αρχαίο μνημείο είτε ένα σπίτι του 19ου αιώνα ασύγκριτης αρχιτεκτονικής και τεχνοτροπίας; Ειδικά στην περίπτωση των πραγματικών καλλιτεχνών ή τέλος πάντων των γκραφιτάδων που πιστεύουν ειλικρινά πως είναι ταγμένοι στην street art (και δικαίωμά τους), δεν πιστεύετε πως είναι λίγο οξύμωρο ένας καλλιτέχνης να καταστρέφει ένα έργο τέχνης; Και μάλιστα ούτε καν με δημιουργικό τρόπο;

Εκτός κι αν βλέπετε κάτι όμορφο, καινοτόμο, ριζοσπαστικό και εν γένει δημιουργικό στις παρακάτω φωτογραφίες, το οποίο δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στο μνημείο πάνω στο οποίο έχει αποτυπωθεί.

Γκράφιτι 4 Γκράφιτι 2 Γκράφιτι 3 Γκράφιτι 1

Δείτε επίσης

«Μέχρι το 2050 το βάρος των πλαστικών που θα βρίσκονται στους ωκεανούς θα είναι μεγαλύτερο από το συνολικό βάρος των ψαριών που ζουν εκεί»

«Μέχρι το 2050 το βάρος των πλαστικών που θα βρίσκονται στους ωκεανούς θα είναι μεγαλύτερο …

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο