Δευτέρα , Οκτώβριος 23 2017
Αρχική / Ελλάδα σήμερα / Γραφειοκρατία: Από έντυπη έγινε ηλεκτρονική, αλλά… ζει και βασιλεύει!

Γραφειοκρατία: Από έντυπη έγινε ηλεκτρονική, αλλά… ζει και βασιλεύει!

Δύο νέες πολύ σημαντικές αλλά παράλληλα και κοστοβόρες σε χρόνο και σε χρήμα διεκπεραιωτικές φορολογικές υποχρεώσεις έχουν μπροστά τους εκατομμύρια φορολογούμενοι.

Είναι η υποβολή της δήλωσης πόθεν έσχες που η προθεσμία της λήγει στις 30 Ιουνίου (αν βέβαια δεν δοθεί νέα παράταση στις τουλάχιστον δύο που έχουν ήδη δοθεί) καθώς και η υποβολή δήλωσης για την οικοδόμηση που περιβόητου Περιουσιολογίου το οποίο μπορεί ακόμη να μην έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ωστόσο, περιλαμβάνεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.Πρόκειται για δύο διεκπεραιωτικές φορολογικές υποχρεώσεις οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις δεκάδες άλλες που έχουν θεσπιστεί τα τελευταία χρόνια αναγκάζοντας κάθε λίγο τους φορολογουμένους και τις επιχειρήσεις να στήνονται μπροστά σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή προκειμένου να υποβάλλουν συνεχώς δεδομένα.

Ο λόγος;

Επισήμως είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω διασταυρώσεων, όμως η πραγματική αιτία είναι ότι στο υπουργείο Οικονομικών δεν υπάρχει ουσιαστική βούληση για απλοποιήσεις των φορολογικών διαδικασιών που θα μειώσουν το διοικητικό κόστος φορολογικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων, των φορολογουμένων και των ελεύθερων επαγγελματιών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρόνο οι φορολογούμενοι, φυσικά και νομικά πρόσωπα, καλούνται να υποβάλλουν περισσότερες από 40 εκατομμύρια πάσης φύσεως φορολογικές δηλώσεις προκειμένου να είναι τυπικά εντάξει στις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

«Αν και εκ πρώτης όψεως δίνεται η αίσθηση ότι η φορολογική διοίκηση εκσυγχρονίζεται με την ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών, επί της ουσίας καταργούνται οι χειρόγραφες διαδικασίες και μεταφέρονται μέσω διαδικτύου», λέει πρώην στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών που έχει εργαστεί πάνω στο ζήτημα. «Αντί, όμως, να πάμε σε κατάργηση διαδικασιών, με το πρόσχημα ότι γίνονται πλέον ηλεκτρονικά πάμε συνεχώς σε αύξηση διαδικασιών έστω και μέσω διαδικτύου».

Έτσι, οι επιχειρήσεις έχουν φτάσει να απασχολούν υπαλλήλους μόνο και μόνο για να ανεβάζουν στο taxisnet και άλλους δικτυακούς τόπους της δημόσιας διοίκησης (ΙΚΑ, ΕΦΚΑ κ.λπ.) δεδομένα τα οποία αποθηκεύονται προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως βάση για τη διασταύρωση στοιχείων και τον εντοπισμό «αδήλωτης φορολογητέας ύλης».

 

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο capital.gr

Δείτε επίσης

Καρχιμάκης: «Είναι καθοριστικό, στην διαδρομή έως τις εκλογές για τον επικεφαλής της Κεντροαριστεράς, να ειπωθούν όλα»

Συνέντευξη του πρώην υπουργού στελέχους του κινήματος δημοκρατών σοσιαλιστών και μέλους του συντονιστικού της δημοκρατικής …

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο