Τετάρτη , Νοέμβριος 21 2018
Αρχική / Αρχική / Σώτη Τριανταφύλλου : Το μίσος για τον μίζερο μικροαστό και η μιζέρια του αντιεξουσιαστικού χώρου

Σώτη Τριανταφύλλου : Το μίσος για τον μίζερο μικροαστό και η μιζέρια του αντιεξουσιαστικού χώρου

Πριν από καιρό, σε ένα μπαρ των Εξαρχείων, μια παρέα δικηγόρων του «αντιεξουσιαστικού» χώρου με ρώτησαν, με αυτάρεσκο ύφος, «αν γαμάμε εμείς οι φιλελέδες». Το θράσος και η χυδαία εκφορά του λόγου φανερώνουν την έλλειψη κοινωνικής αγωγής ―την οποία οι αναρχοφασίστες και, προφανώς, οι συνήγοροί τους θεωρούν περιττή ή ιδεολογικά απαράδεκτη― καθώς ένα βαθιά νοσηρό σύμπλεγμα ανωτερότητας: όποιος δεν είναι αναρχοφασίστας, δεν χαίρεται τη ζωή· η ύπαρξή του είναι ασήμαντη, μονότονη κι αδιάφορη. Τουναντίον, η ζωή των αντιεξουσιαστών είναι, υποτίθεται, ένα διαρκές πάρτι, γεμάτο άγριες συγκινήσεις. Πολλοί άνθρωποι έχουν πιστέψει αυτό το παραμύθι, εξού και το δέος που νιώθουν συχνά μπροστά στην αριστερή τρομοκρατία: πλην όμως, όποιος μελετήσει τον βίο των αναρχικών ―από τις ένοπλες ομάδες ανταρτών πόλης μέχρι τα ηλίθια παιδιά που «καταγγέλλουν» τους μίζερους μικροαστούς κατοίκους στη συνοικία του Πεδίου του Άρεως― θα διαπιστώσει την άχαρη καθημερινότητά τους: αεργία, πνευματική οκνηρία· παραδοσιακές δομές στο εσωτερικό των ερωτικών σχέσεων· υστερικός ακτιβισμός· και, μια φορά την εβδομάδα, πράγματι, ένα πάρτι· είτε με μουσικά συγκροτήματα, είτε με βανδαλισμούς και επιθέσεις. Ραντεβού γωνία Τοσίτσα και Μάρνη. Σάββατο βράδυ στο κέντρο της πόλης.

Ο μισανθρωπισμός είναι πηγή ―όχι αποτέλεσμα― της ασχήμιας και της δυστυχίας: οι αναρχοφασίστες εμφορούνται από αόριστο, αλλά διάχυτο, αίσθημα αδικίας και πραγματώνονται μέσω της καταστροφής και της εκδίκησης. Ως κοινότητα μίσους δεν περιορίζονται εναντίον του κράτους, το οποίο φαντάζονται σαν ένα λαβύρινθο από σκοτεινούς διαδρόμους όπου οι «φύλακες» σε δέρνουν για να σε κάνουν τυφλό όργανό τους· επεκτείνονται εναντίον όλων όσοι ξυπνούν το πρωί να πάνε στη δουλειά τους, για να δημιουργήσουν κάτι, για να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Ο ξέφρενος ακτιβισμός έχει στόχο οποιονδήποτε είναι διαφορετικός από αυτούς: να, επί τη ευκαιρία, μια σαφής περίπτωση ρατσισμού και προτροπής σε βία.

Ο μηδενισμός είναι, φυσικά, παλιός όσο ο κόσμος. Το ερώτημα που τίθεται είναι πώς επιζεί ένας τέτοιος αναχρονισμός. Και πώς στην Ελλάδα κάνει τόσο σαματά μια αμελητέα μειοψηφία παίρνοντας διαστάσεις κοινωνικού φαινομένου ανάμεσα στη φαιδρότητα και τον κίνδυνο του εκφασισμού. (Έτσι κι αλλιώς ο φασισμός είχε πάντοτε κάτι γελοίο). Όταν δεν εφαρμόζονται οι νόμοι, όπως συνέβαινε ανέκαθεν ―με τη διαφορά ότι τώρα οι θεωρητικοί της ανομίας βρίσκονται στην κυβέρνηση― οι ψυχικές διαταραχές εκφράζονται ελεύθερα και, όχι σπάνια, γίνονται αντικείμενο περισπούδαστων ερμηνειών. Δεν τίθεται ζήτημα ερμηνείας, τίθεται ζήτημα αναγνώρισης και αντιμετώπισης του προβλήματος.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ.

Δείτε επίσης

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ : Πολιτική αντεπίθεση κατά ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και καραμανλικής Δεξιάς

Πολιτική αντεπίθεση με σκληρό ροκ απέναντι στους πολιτικούς του αντιπάλους ξεκινά το Κίνημα Αλλαγής, στον …

Αρέσει σε %d bloggers:
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο