Παρασκευή , Νοέμβριος 24 2017
Αρχική / Ελλάδα σήμερα / Τέλη κυκλοφορίας: Αυξήσεις μέχρι και 64% στο παρά πέντε

Τέλη κυκλοφορίας: Αυξήσεις μέχρι και 64% στο παρά πέντε

Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με την περυσινή χρονιά, σε περισσότερες από 150.000 περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν έως και διπλάσια τέλη κυκλοφορίας. Ο λόγος έγκειται σε μία λεπτομέρεια που επιφέρει αυξήση των τελών ακόμα και 63,7%.

Αναλυτικότερα, από τον Ιούλιο υπήρξε μια αλλαγή που έφερε τα πάνω κάτω για μια μεγάλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων. Η αλλαγή αυτή αφορά σε όσους αγόρασαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μετά το 2010. Με βάση τα μέχρι πρότινος δεδομένα οι ιδιοκτήτες αυτοί πλήρωναν αναλογικά με την ταξινόμηση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Αυτό όμως άλλαξε και πλέον το αυτοκίνητο αυτό πληρώνει τέλη με βάση την πρώτη κυκλοφορία του σε χώρα της Ε.Ε. ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.

Δηλαδή ένα αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 2011 και ως τώρα πλήρωνε τέλη με βάση τους ρύπους από φέτος, εάν έχει κυκλοφορήσει σε άλλη χώρα πριν το 2010, πληρώνει τέλη με βάση τα κυβικά, όπως όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα από το 2007 μέχρι το 2010. Έτσι λοιπόν, ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών που είχε εισαχθεί στην Ελλάδα το 2011 και πέρυσι πλήρωσε 421,5 ευρώ, εάν έχει πρώτη κυκλοφορία σε χώρα της Ε.Ε. Το 2006 θα πληρώσει φέτος 690 ευρώ, δηλαδή θα δει αυξημένα τα τέλη του 2017 κατά 63,7%

Το ίδιο θα συμβεί και με ένα πετρελαιοκίνητο ΙΧ 1.900 κυβικών που έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά το 2006 σε κάποιο άλλο κράτος της Ε.Ε. Και εισήχθη στην Ελλάδα το 2011. Πέρυσι ο ιδιοκτήτης πλήρωσε 149 ευρώ ενώ φέτος θα πρέπει να πληρώσει 300 ευρώ, δηλαδή διπλάσια τέλη κυκλοφορίας.

Τυχεροί είναι όσοι πήραν αυτοκίνητο μεσαίου κυβισμού καθώς για ένα αυτοκίνητο diesel των 1.300 κυβικών τα τέλη από 148,8 ευρώ, πέφτουν φέτος στα 135 ευρώ, ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου θα έχει μια έκπτωση της τάξης του 9,2%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου πάντως τα νούμερα δείχνουν ότι εκείνοι που επηρεάζονται είναι περίπου το 1/4 όσων έχουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που εισήχθη στη χώρα μας μετά το 2010.

Σε σύνολο 134,066 αυτοκινήτων που αλλάζουν καθεστώς, τα τέλη μένουν τα ίδια για 60.234 οχήματα, ενώ επιβαρύνονται 31.854 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Καλά είναι τα νέα, καθώς μειώνονται τα τέλη για 41,978.

Πόσα θα πληρώσετε για τέλη κυκλοφορίας το 2017

Για επιβατικά αυτοκίνητα, για δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα έως στις 31/10/2010, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας πραγματοποιείται αποκλειστικά με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους:

Κυβισμός σε κ. ε. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα το έτος:
έως 2000 από 2000 έως 2005 από 2006 έως 31/10/2010
έως 300 κ.ε. 22 € 22 € 22 €
από 301 κ.ε. έως 785 κ.ε. 55 € 55 € 55 €
από 786 κ.ε. έως 1071 κ.ε. 120 € 120 € 120 €
από 1071 κ.ε. έως 1357 κ.ε. 135 € 135 € 135 €
από 1358 κ.ε. έως 1548 κ.ε. 225 € 240 € 255 €
από 1549 κ.ε. έως 1738 κ.ε. 250 € 265 € 280 €
από 1739 κ.ε. έως 1928 κ.ε. 280 € 300 € 320 €
από 1929 κ.ε. έως 2357 κ.ε. 615 € 630 € 690 €
από 2358 κ.ε. έως 3000 κ.ε. 820 € 840 € 920 €
από 3001 κ.ε. έως 4000 κ.ε. 1025 € 1050 € 1150 €
από 4001 κ.ε. και άνω 1230 € 1260 € 1380 €

Για τα επιβατικά οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και έπειτα,ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας πραγματοποιείται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ/χλμ) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γρ. εκπομπών CO2 σε ευρώ
0-90 (γρ./χλμ.) 0,00 €
91-100 (γρ./χλμ.) 0,90 €
101-120 (γρ./χλμ.) 0,98 €
121-140 (γρ./χλμ.) 1,20 €
141-160 (γρ./χλμ.) 1,85 €
161-180 (γρ./χλμ.) 2,45 €
181-200 (γρ./χλμ.) 2,78 €
201-250 (γρ./χλμ.) 3,05 €
άνω των 251 (γρ./χλμ.) 3,72 €

Για τον υπολογισμό λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Μπορείτε να τις δείτε στις νέες άδειες κυκλοφορίας στον κωδικό V.7. Η τιμή αφορά CO2 (gr/km).

Ο υπολογισμός γίνεται πολλαπλασιάζοντας τις εκπομπές CΟ2 με την αντίστοιχη τιμή των τελών κυκλοφορίας του πίνακα. Δηλαδή, αν ένα όχημα έχει εκπομπές 172 γρ/χλμ, τότε τα τέλη του είναι 172×2,45=421,40 €.

Ευκολίες πληρωμής σε 12 άτοκες δόσεις

Δυνατότητες απλοπληρωμής σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις για τα τέλη κυκλοφορίας είναι το “χριστουγεννιάτικο δώρο” των τραπεζών σε όλους τους κατόχους αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, που τρέχουν να προλάβουν και τις τελευταίες προθεσμίες ρύθμισης των οφειλών τους.

Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς έχουν πρόγραμμα αποπληρωμής των τελών κυκλοφορίας έως και 12 άτοκων μηνιαίων δόσεων, ενώ Eurobank και Alpha Bank δίνουν την δυνατότητα αποπληρωμής έως και σε 9 άτοκες μηνιαίες δόσεις για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 μέσω των πιστωτικών τους καρτών.
Καταληκτική ημερομηνίας καταβολής των τελών κυκλοφορίας με μετρητά στις κατά τόπους εφορίες είναι η 30η Δεκεμβρίου 2016, ημέρα Παρασκευή, όπως επίσης και η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας καθώς η 31η Δεκεμβρίου είναι ημέρα Σάββατο που οι εφορίες είναι κλειστές.

Στην περίπτωση που δοθεί παράταση στην ημερομηνία εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας, όπως γίνεται κάθε χρόνο, τότε αυτομάτως παρατείνεται και η προθεσμία κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Σε περίπτωση που κάποιος δεν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας 2017 αλλά ούτε καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, τότε θα του πιστωθεί στο Taxisnet το διπλάσιο από το αρχικό ποσό που θα κατέβαλε κανείς για τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματός του.Όσον αφορά την παράταση, μέχρι στιγμής το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ανακοινώσει αν θα δοθεί ή όχι, όπως γίνεται σχεδόν κάθε χρόνο, λόγω των καθυστερήσεων.

Αναμένεται ωστόσο μέσα στις δύο ερχόμενες εβδομάδες να ανακοινωθεί και επίσημα.Το πρόστιμο για όσους δεν πληρώσουν έως και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς τα τέλη, είναι ίσο με το ύψος των τελών που θα έπρεπε να είχε εξοφληθεί. Για παράδειγμα, αν κάποιος ιδιοκτήτης ΙΧ θα έπρεπε να είχε πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 2017 ύψους 85,50 ευρώ, τώρα θα πρέπει να πληρώσει 171 ευρώ.

Νόμιμοι τρόποι για να μην πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας

Ωστόσο υπάρχουν και νόμιμοι τρόποι για να μην πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας. Η ακινησία είναι ο ένας τρόπος να μην πληρώσει κάποιος τέλη κυκλοφορίας. Ο άλλος είναι να αντικαταστήσει το παλιό αυτοκίνητο με ένα νέο, χαμηλών εκπομπών ρύπων. Θυμίζουμε ότι μέχρι 90 γραμμάρια Co2 έχει μηδενικά τέλη.

teli-2

Αναφορικά με την ακινησία, σημειώστε πως αυτό το δικαίωμα το έχουν όλοι οι ιδιοκτήτες, στη χρονική διάρκεια που παράλληλα πληρώνονται τα τέλη κυκλοφορίας., δηλαδή μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Αν δοθεί παράταση για την πληρωμή των τελών, αυτομάτως δίδεται και για την κατάθεση των πινακίδων.

Τι χρειάζεται ο ιδιοκτήτης για να καταθέσει της πινακίδες του στην εφορία;

Τα εξής δικαιολογητικά:
1) Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
2) Τις πινακίδες
3) Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ (και ένα εκκαθαριστικό).
4) Ένα αντίγραφο του εντύπου Ε9, ώστε να αποδεικνύεται ότι υπάρχει θέση στάθμευσης για το αυτοκίνητο που θα τεθεί σε ακινησία.
Αν δεν υπάρχει ιδιόκτητη θέση στάθμευσης πρέπει να προσκομιστεί στην εφορία μισθωτήριο συμβόλαιο για θέση πάρκινγκ ή βεβαίωση ότι του έχει παραχωρηθεί από κάποιον άλλο (συγγενή, φίλο κλπ).
5)Αποδεικτικό ότι έχουν πληρωθεί τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς.

Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν επώνυμο ή επωνυμία, όνομα, όνομα πατρός, επάγγελμα, ΑΦΜ, διεύθυνση κατοικίας, αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου, είδος και χρήση (Ι.Χ., επαγγελματικό κ.λπ., τόπος ακινησίας, περιφέρεια αστυνομικού τμήματος, ημερομηνία έναρξης ακινησίας και λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία.

Όσον αφορά στα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας σε περίπτωση άρσης ακινησίας να επισημάνουμε πως πέρυσι ίσχυσαν στις 12 Μαΐου, γεγονός που σημαίνει ότι όσοι είχαν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας μπορούσαν να πραγματοποιήσουν άρση καταβάλλοντας μειωμένα τέλη μετά τα μέσα Μαΐου.

Σόφη Ζιώγου

Πηγή : mononews.gr

Δείτε επίσης

Η Βουλή διέταξε βίαιη προσαγωγή του πρώην διευθυντή του ΚΕΕΛΠΝΟ

Ιατρική γνωμάτευση αποφάνθηκε ότι ο Θ. Παπαδημητρίου που κατηγορείται για το σκάνδαλο της διαφημιστικής δαπάνης …

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο